سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ملعون است، ملعون است دانشمندی که به سوی پادشاهی ستمگر می رود و به او در ستمش یاری می رساند [امام صادق علیه السلام]
آیین جوانمردان
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» عمر الهیمونی


   









شهید قسامی عمر الهیمنی اگر مرگ یک بار رخ می دهد پس بهتر است که این مرگ باعزت باشد.. عمر الهیمونی مجاهد فلسطینی اشتیاق شدید خود را به شهادت این گونه بیان می کرد. وی یک بار به مادرش گفت که هیچ آرزویی جز شهادت و ادای حج عمره پیش از نیل به آن را ندارد. پیش از صرف غذا به اطرافیانش یادآور می شد که خداوند متعال بهشت را برای بندگانش آماده کرده است. هنگامی که اسم مرگ را در حضورش می آوردند از حاضران می خواست که رفتن به بهشت را با ادای کلمه طیبه، عمل صالح، جهاد در راه خدا، دفاع از خاک وطن و دفع ظلم و تجاوز از هموطنانشان نصب العین خود قرار دهند.
زندگی نامه شهید
مجاهد قسامی عمر هاشم عبد الفتاح الهیمونی در تاریخ 2/11/1983 در الخلیل به دنیا آمد. مقطع ابتدایی را در مدرسه وابسته به دانشگاه الخلیل گذراند سپس به مدرسه ملک خالد رفت و در آنجا به تحصیل خود ادامه داد. برای تحصیل در مقطع دبیرستان در مدرسه حسین بن طلال ثبت نام کرد، اما پیش از اتمام تحصیلاتش در این مقطع ترک تحصیل کرد و به کار بنایی پرداخت. وی هشت برادر و سه خواهر دارد که شهید سومین فرزند خانواده اش بود. ام باسل مادر شهید می گوید که عمر آرام و مهربان بود، کم سخن می گفت و به رفتن به مسجد پایبند بود که بچه های محل بر این امر گواهی دادند. از طرفداران روزنامه الرساله بود و هیچ از شماره های آن را نخوانده نمی گذاشت و آرشیو خاصی را به آن اختصاص داده بود.
مادر شهید می افزاید:هیچ روزی نمی گذشت که عمر در آن از شهادت سخن نگوید. چیزی که بیش از همه او را خوشحال کرد خبر عملیات شهادت طلبانه بئر السبع در پایان ماه اوت سال جاری بود که در آن 17 صهیونیست کشته و بیش از 100 نفر زخمی شده بودند. وی در حالی که فریاد می زد دو عملیات در بئر السبع انجام شده است به سرعت از منزل خارج شد. او بسیار خوشحال بود.
ام باسل می گوید که انتظار نداشت، عمر از مجاهدان قسام باشد، اما احساس کرده بود که به خاطر زهد در دنیا و تلاش بی شائبه برای کسب رضایت خدا شهید خواهد شد.
وی همچنین می گوید که شهید عمر سابقه دستگیری یا مجروحیت نداشت، اما با شنیدن خبر شهادت مجاهدان متأثر می شد. شهادت باسل القواسمی او را بسیار تحت تأثیر قرار داد زیرا او را خیلی دوست داشت. مادرش می گوید که او بسیار مهربان بود و هیچ چیزی را از دوستانش دریغ نمی کرد. بسیار روزه می گرفت و شب زنده داری می کرد و به امور دنیا اهمیت نمی داد.
ام باسل اضافه می کند:روزی از شهید خواستم تا منزلش را مانند برادرانش آماده کند، به او گفتم که به فکر آینده ات باش، اما او گفت که من این منزل را نمی خواهم و آن را به برادر کوچکم دادم. من مدتها پیش آینده ام را تأمین کرده ام.
مادر شهید می گوید که او بسیاری از اوقات از منزل خارج می شد. شهید باسل قواسمی و رائد مسک مجریان عملیات شهادت طلبانه قدس اشغالی را که 28 صهیونیست را به هلاکت رساندند و همچنین محمد مسک مجری عملیات خیابان موریا در حیفا و فادی الفاخوری که به شهرک صهیونیست نشین نوگهوت در جنوب الخلیل حمله کردند، خیلی دوست داشت.
آرزوی شهید
ام باسل می افزاید:عکس های شهدای مذکور را بر دیوار اتاقش چسبانده بود و برای تمامی شهدایی که در الخلیل به شهادت رسیده بودند، آرشیو ویژه ای تخصیص داده بود. امام شهید احمد یاسین و رهبر شهید عبد العزیز رنتیسی را بسیار دوست داشت.
صهیونیست ها برادرانش باسل، محمد و یحیی را بازداشت کردند. هنگامی که محمد از زندان آزاد شد به همراه برادرانش برای نماز به مسجد رفتند. در راه بازگشت تصادف کردند و همه کسانی که در خودرو بودند زخمی شدند، عمر نیز زخمی شد و به من گفت:خدا را شکر که من در این حادثه نمردم زیرا آرزو می کنم که در راه خداوند شهید شوم.
مادر شهید عمر ادامه داد:در حالی که آرزو داشت به حج عمره برود، شهید شد. تمایلی به داشتن خانه، ثروت و همسر نداشت و برای خود مالی را اندوخته نکرده بود. 150 دینار را در دستش دیدم و به من گفت که آن را برای ادای حج عمره فراهم کرده است، اما ناگهان غیبش زد. اشغالگران از ابتدی ماه رمضان وی را تحت تعقیب قرار دادند.
ام باسل می افزاید:عمر راهش را خودش انتخاب کرد و من به او افتخار می کنم . هنگامی که شنیدم به شهادت رسیده است گریه کردم، اما هنگامی که نور عجیبی را پس از شهادت در سیمایش دیدم احساس آرامش کردم و به همه گفتم که برای او گریه نکنند.
اشغالگران صهیونیست عمر الهیمونی را به دست داشتن در عملیات بئر السبع و عضویت در تیم عماد القواسمه مسئول این عملیات است که 17 صهیونیست در آن به هلاکت رسیدند. مادرش می گوید که عمر تحت تعقیب یا فراری نبود و در گذشته نیز بازداشت نشده بود و در زمان حیاتش نیز مجروح نشد،اما ویژگی بارز وی آرامش و حرص شدید وی به این بود که کسی نداند در خفایش چه می گذرد.

نحوه شهادت
گروهی از نظامیان صهیونیست در تاریخ 25/11/2004 منزل استاد نزار شحاده را در محله المسکوبیه در غرب الخلیل محاصره کردند و از افراد تیمی که در داخل آن کمین کرده بودند، خواستند تا خود را تسلیم کنند اما آنها با تیراندازی به سوی سربازان صهیونیست به آنها پاسخ دادند. اشغالگران منزل مذکور را ویران کردندکه بر اثر آن مراد القواسمی و عمر الهیمونی شهید شدند. صهیونیست ها سمیر شحاده برادر مالک منزل مذکور و ایاد ابو اشخیدم را که به شدت مجروح شده بود، بازداشت کردند. آنها همچنین حمزه تحسین شاور را که به هنگام درگیری در آنجا حضور داشت دستگیر کردند.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » آیین 5 ( سه شنبه 87/11/1 :: ساعت 4:3 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

احسان شواهنه
عمر الهیمونی
کلیات تاریخچه فلسطین
مردم غزه
هفتاد و دو گل صحرای کربلا
مهدی
گریه بر حسین علیه السلام
دانلود چند کتاب مفید مذهبی
حضرت فاطمه
روز عاشورا
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابیطالب
کر بلا
زندگینامه دکتر محمود احمدی نژاد
بهشت خدا کجاست...؟؟؟
فاطمه، بهشت پیامبر
[همه عناوین(34)]

>> بازدید امروز: 24
>> بازدید دیروز: 4
>> مجموع بازدیدها: 24697
» درباره من

آیین جوانمردان

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
آیین جوانمردان
exchange55
صدفی برای مروارید
آیین جوانمردان
آیین دانایان
آیین جوانمردان
آیین جوانمردان
آیین جوانمردان
ایین جوانمردان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب